Certyfikaty SSL zwiększy zaufanie do Twojej strony

W XXI w. kwestie cyberbezpieczeństwa stały się jednymi z najważniejszych problemów z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze dziesięć lat temu zakupy przez internet stanowiły rzadkość, bankowość internetowa raczkowała i nie słyszało się na co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych serwisów. Wraz ze wzrostem świadomości, że informacje przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być strzeżone, rozpowszechniło się zastosowanie na stronach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już standard.

Z jakiego powodu certyfikaty SSL są dziś niezbędne?

Współcześnie większość świadomych użytkowników internetu zanim założy konto w sklepie internetowym, wprowadzi dane do formularza czy dokona zakupu za pomocą karty kredytowej, najpierw weryfikuje czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się specyficzna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie przedsiębiorstwa, przedszkola, szpitala, urzędu, organizacji czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona wdrożony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i prześle za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL redukują znacznie ryzyko przejęcia lub zmiany danych przez obce podmioty oraz zapobiegają przekierowanie na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, podnosi zaufanie klientów i komunikuje im o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? To zależy od tego ile domen i subdomen chcemy zabezpieczyć. Certyfikat SSL Wildcard chroni pojedynczy adres domeny i wszystkie subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL umożliwia zabezpieczenie do 100 domen i subdomen. Popularny certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza jedną domenę, sprawdzi się w przypadku niedużych stron internetowych czy prywatnych blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest rekomendowany dla organizacji pozarządowych, stron korporacyjnych i branży e-commerce.

Użycie certyfikatu SSL może poprawić pozycję witryny

Ostatnio znaczenie certyfikatów SSL wzrosło także z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest aktualnie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać witryny nie posiadające certyfikatu SSL za potencjalnie groźne dla internautów (w pasku adresowym przeglądarki pojawia się informacja “Niezabezpieczona”). Od tego również czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z niezwykle istotnych czynników rankingowych, który jest uwzględniany przez algorytm Google podczas określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na zwiększeniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, nieważne czy to witryna firmowa czy prywatna, założenie certyfikatu SSL jest wymagane.