Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wszystkie te symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.