Popularne porzekadło mówi, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów. Sprawdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Z początku były to jedynie fotografie, aczkolwiek razem z postępem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a później internetu oraz telewizji, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś klipy są jednym z trzonów wszystkich kampanii – zarówno jeśli chodzi o kształtowanie wizerunki marki, promocję nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie na skutek różnorodności ich odmian, między którymi bez trudu można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej strategii reklamowej.
Produkcja filmów – jak reklamują się podmioty publiczne i firmy?
Najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, które mogą okazać się przydatne w trakcie promocji marki są spoty reklamowe. Świetnie znamy je z TV, lecz w ostatnim czasie równie istotnym sposobem ich dystrybucji jest także internet – raz za razem natrafiamy na nie w YouTube lub na portalach informacyjnych, na domiar tego powszechnym zabiegiem jest emitowanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Należy napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią planu tworzenia korzystnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych oraz pracowników. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – między innymi te parające się reklamą organizacji pożytku publicznego, fundacji i miast bądź regionów. To narzędzie nadające się znakomicie do ukazania zaawansowania różnego rodzaju inwestycji (na przykład budowy dróg czy biurowców), piękna konkretnego miejsca lub szczegółów działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę podsumowania przeróżnych wydarzeń.
Produkcja filmów – komu polecić ich wykonanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne dała przewidywane wyniki, muszą one prezentować sobą wysoką jakość. Dlatego produkcję filmów wypada powierzyć wypróbowanej, doświadczonej firmie. Rangę usług świadczonych przez konkretne studio przybliży nam jego portfolio. Równie istotne jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Chodzi m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie efektownych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.