Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed seansami w kinach. W dobie łatwego dostępu do zasobów internetu trafionym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści promowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Sporo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe przeważnie nie trwają dłużej niż trzydzieści sekund i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, dlatego przy ich produkcji ważne jest twórcze, niestereotypowe podejście do wizualizowanego tematu. Ze względu na to, że reklamy w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach pomiędzy programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę pełni także dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, drony, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, montażu czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują także zawodowych lektorów i aktorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest natomiast interesujący scenariusz przykuwający uwagę widzów, zadziwiający swoja inwencją, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.