O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady opracowane przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad wyznaczonych przez Google.