Krótko o pozycjonowaniu

Zamów pozycjonowanie Krakow

Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy czy koncert znanego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny model pozycjonowania to słuszne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także znacznie niższą konkurencję. Ważne jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips MG5720/15 srebrna,
– telefon Samsung Galaxy A40 niebieski,
– obuwie sportowe puma Turin II czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep odzieżowy Podgórze”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających w danym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]