Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie zajmującym się handlem. Stanowią przedłużenie sklepu stacjonarnego albo też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a dodatkowo, ze względu na mobilność i łatwy montaż, stosuje się je np. do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich mobilność jest o wiele mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są też od nich daleko droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, portierni lub kiosków.
Pawilon namiot – dlaczego warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje odznaczają się znaczną trwałością, będąca wynikiem wykorzystania do ich produkcji wysokiej jakości surowców. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, są odporne na trudne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą prawidłowo konserwowane, posłużą wiele lat – także przy intensywnej eksploatacji.