W ostatniej dekadzie przedmiot ekologii stał się jednym z najpoważniejszych problemów, omawianych w debacie publicznej. Nieuchronność korekty naszych nawyków związanych z racjonalnym stosowaniem surowców, pomału przenika do każdego aspektu życia, również do świata reklamy. Dzisiaj zarówno drobne przedsiębiorstwa, jak i duże spółki, dążą do tego, żeby stać się eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one zakomunikować odbiorcom w różnorodny sposób, m.in. przez zastosowanie w działaniach marketingowych eko gadżetów.
Atuty ekologicznych gadżetów promocyjnych
Eko gadżety to towary reklamowe, ale wykonane z materiałów szybko degradowalnych albo powtórnie przetworzonych. Są to też gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw syntetycznych, które są funkcjonalne i których właściciel nieprędko się pozbędzie. Powoduje to, że ich użycie w mniejszym stopniu wyrządza szkodę środowisku. Za ekologiczne gadżety reklamowe traktuje się też te artykuły, które wytworzono z PP, a więc z polipropylenu. Pomimo, że to polimer, łatwo poddaje się on przetworzeniu, natomiast kiedy jest to już niemożliwe, w trakcie jego rozpadu nie są wydzielane szkodliwe gazy.
Ekologiczne gadżety reklamowe – t-shirty i puszki z PLA
Można sądzić, iż w asortymencie hurtowni rzadko natrafia się obszerny wybór ekologicznych gadżetów. Takie założenie jest mylne. Już sama oferta odzieży promocyjnej jest ogromna – nadruki wykonuje się na t-shirtach z bawełny organicznej, w różnych fasonach (dziecięcych, męskich oraz damskich), a także w wielu barwach. Nadruki reklamowe nanoszone są na jutowe oraz bawełniane torby, dostępne nie tylko w formie popularnych toreb z uszami, ale także np. plecaków-worków. Inne atrakcyjne gadżety tego rodzaju to oczywiście długopisy, które mogą być wykonane ze zrolowanego papieru bądź z bambusa, ekologiczne puszki z biodegradowalnego PLA, papierowe kubki na napoje, a także saszetki.